پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118118
بدحجاب با تعريف شاخص هاي پوشش معنا پيدا مي کند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1499

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مشکات برين، آنچه موجب احساس نياز به مطالعه و تحقيق در حوزه حجاب و عفاف شده، گسترش روز افزون بدحجابي و اثرات و تبعات مخرب آن در جامعه مي باشد به همين منظور گفتگويي با دکتر وحيد آقاسي، استاد دانشگاه ترتيب داده ايم که در ادامه آمده است.
 دکتر وحيد آقاسي در خصوص اشکالاتي که در حوزه عفاف و حجاب وارد است، اظهار داشت: اشکال ما در حوزه حجاب اين است که واژه بدحجابي و اينکه بدحجاب چه کسي است را درست تعريف نکرده ايم به همين دليل جامعه ما دچار بدحجابي شده است .

وي افزود: بايد شاخص هاي پوشش تعريف شود تا به مخاطب بگوييم اگر در اين شاخص ها حرکت نکند بدحجاب شمرده مي شود.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: هر مخاطبي از هر جنسيتي که نظر بيننده را به خود جلب کند و افراد حساس شوند بايد بداند در نوع پوشش خود خطايي کرده است.

آقاسي بيان کرد: مسأله حجاب که يک دستور ديني است از مسائل مهم و کليدي جامعه ماست و با بسياري از مسائل پيوند خورده و داراي ابعاد سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شده است.

دکتر وحيد آقاسي تصريح کرد: زنان و دختران ما حق ندارند به گونه اي پوشش داشته باشند که مورد توجه انظار قرار گيرند. ما حق نداريم هنجارهاي جامعه را بشکنيم و به حريم ها آسيب بزنيم حال براي برطرف شدن اين مشکل بايد بنشينيم براي اين موضوع اجتماعي راهکارهاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ارائه دهيم.

وي بيان داشت: پوشش مسئله اجتماعي است که بايد هميشه در موردش صحبت شود و نبايد محدود به فصل يا زمان خاصي شود.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: راهکارها بايد به نسل جديد کمک کند تا متوجه شود اگر پوشش و حيا را رعايت نکند به او آسيب مي رسد.

آقاسي با اشاره به فرمايشات اميرالمومنين(ع) پيرامون بحث هاي تربيتي کودکان، بيان کرد: همانطور که حضرت علي(ع) فرمودند: "کودکانتان را براساس مقتضاي زمانه خود تربيت کنيد" بر اساس اين کلام بايد گفت فرزندان در اين برهه زماني دغدغه هاي خاص خود را دارند و نياز به آموزش دارند.

وي بيان داشت: بحث علاقمندي به قليان در بين دختران و پسران يک معضل اجتماعي است ولي کسي برخورد عالمانه با آن نمي کند، بستن در سفرخانه و چايخانه ها راه حل نيست بلکه براي يک بيمار سرطاني حکم مسکني را دارد که تا مدت زمان کوتاهي فراموش مي شود و دوباره شروع مي شود.

آقاسي تصريح کرد: ما در زمينه معضل هاي اجتماعي نياز به يک جراحي و کالبد شکافي اجتماعي داريم تا بتوانيم با اين نوع معضلات مثل خودشان عمل کنيم.

وي ادامه داد: ما بايد در حل مشکلات جوانان از خود جوان ها استفاده کنيم.

اين استاد دانشگاه در پايان گفتگوي خود خاطرنشان شد: مثلا مشکل دختران فراري را با خود اين دسته از دختران حل کنيم هر چند که مقاله ها، کارهاي مطالعاتي، سمينار علمي در اين زمينه صورت گرفته است ولي مشکل کماکان باقي است و شدت و ضعف پيدا مي کند زيرا مقطعي اقدام مي شود مثلا بحث ماهواره بر سر زبان ها است و به عنوان يک معضل اساسي به حساب مي آيد ولي در کنار اين مشکلات از آسيب ها و معضل هاي تلفن همراه و عواقب شبکه هاي اجتماعي آن در جامعه غافل شده ايم و مي گذاريم دامنه مشکل وسيع شود بعد از آن يادمان مي افتد که اين هم نوعي معضل است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html